HASTANE YÖNETİMİ VE YÖNETİCİLİĞİ EĞİTİMİ

SAĞLIK EĞİTİMLERİ
   5

Hastaneler insanların koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetinden yararlanabilmeleri açısından çok önemli bir yere sahiptir. Bu önemli kurumun doğru bir şekilde işletilmesi ve sağlık hizmeti kaynaklarının etkin ve verimli bir şekilde kullanılabilmesi için alanında uzman ve liderlik becerilerine sahip hastane yöneticilerine ihtiyaç duyulmaktadır. Hastane Yönetimi ve Yöneticiliği Eğitimi’mizde Türkiye’de ve dünyada sağlık hizmeti sistemleri, sağlıkta temel kavramlar, yazışma teknikleri, hastanelerde yönetim ve organizasyon, insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinde iletişim ve personel yönetimi, sağlıkta yalın yaklaşımlar, tıbbi etik, sağlık hukuku, sağlık turizmi vb. konuları öğrenecek ve yetkinlik sahibi olacaksınız.

Hastaneler insanların koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetinden yararlanabilmeleri açısından çok önemli bir yere sahiptir. Bu önemli kurumun doğru bir şekilde işletilmesi ve sağlık hizmeti kaynaklarının etkin ve verimli bir şekilde kullanılabilmesi için alanında uzman ve liderlik becerilerine sahip hastane yöneticilerine ihtiyaç duyulmaktadır. Hastane Yönetimi ve Yöneticiliği Eğitimi’mizde Türkiye’de ve dünyada sağlık hizmeti sistemleri, sağlıkta temel kavramlar, yazışma teknikleri, hastanelerde yönetim ve organizasyon, insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinde iletişim ve personel yönetimi, sağlıkta yalın yaklaşımlar, tıbbi etik, sağlık hukuku, sağlık turizmi vb. konuları öğrenecek ve yetkinlik sahibi olacaksınız.

1- Sağlık hizmetleri sisteminin yapısını ve işleyişini anlayacak ve bir hastane yöneticisi adayı olarak kurumsal yönetimin temel kavramlarını öğreneceksiniz.
2- Hastanenin idari işlevlerini, yönetim organlarını ve departmanlarını öğreneceksiniz. Bunlar arasında insan kaynakları, finans, pazarlama ve stratejik planlamalar bulunmaktadır.
3- Hastane bütçesi oluşturma, mali analiz yapma ve finansal kaynakları etkili bir şekilde yönetme becerilerini geliştireceksiniz.
4- Hasta bakımının kalitesini artırmak ve güvence sağlamak için kalite kontrol ve kalite güvence programlarını yönetme stratejilerini öğreneceksiniz.
5- Hasta güvenliği standartlarına uyum sağlama, riskleri değerlendirme ve hata yönetimi konularını detaylarıyla öğreneceksiniz.
6- Hasta memnuniyetini artırmak için etkili hasta iletişimi ve bu ilişkileri yönetme becerilerinizi geliştireceksiniz.
7- Sağlık hukuku ve etik konuları hakkında bilgi edineceksiniz. Hasta hakları, tıbbi gizlilik ve hukuki gereklilikler vb.
8- Kriz durumlarında nasıl etkili bir şekilde yönetim yapılacağını ve acil durum hazırlığı stratejilerini öğreneceksiniz.
9- Hastanenin uzun vadeli hedeflerini belirleme, stratejik planlama yapma ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceğinizin stratejilerini öğreneceksiniz.
10- Sağlık politikalarını takip etme, hastane yönetimine etkilerini değerlendirme ve uyum sağlama yeteneklerinizi geliştireceksiniz.
11- Hasta bakımının temel prensiplerini anlayacak ve klinik operasyonların yönetimini öğreneceksiniz.
12- Hastane personeli yönetimi, liderlik becerileri ve takım yönetimi konularında bilinçleneceksiniz.
13- Hastanede verimliliği artırmak için iyileştirme projeleri yönetme ve değişim yönetimi stratejilerini öğreneceksiniz.

1- HASTANE YÖNETİMİNİN TEMELLERİ

-Sağlık Hizmetleri Sistemi Ve Hastane Yönetiminin Rolü
-Hastane Yöneticisinin Sorumlulukları Ve Edinmesi Gereken Beceriler
-Hastane Yönetimi İle İlgili Temel Kavramlar

2- HASTANE İDARİ YAPISI VE ORGANİZASYONU

-Hastane İdari Yapısı Ve Departmanları
-Yönetim Organları, Komiteler Ve Sorumlulukları
-Hastane Personel Yönetimi

3- HASTANE MALİ YÖNETİMİ

-Hastane Bütçesi Oluşturma Ve Yönetme
-Mali Analiz Ve Raporlama
-Kaynak Tahsisi Ve Finansal Planlama

4- HASTA BAKIMININ KALİTESİ VE GÜVENCE

-Hasta Güvenliği Ve Kalite Kontrol Programları
-Kalite Göstergeleri Ve İyileştirme Stratejileri
-Hata Yönetimi Ve Risk Azaltma

5- SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ

-Sağlık Bilgi Sistemlerinin Ve Elektronik Sağlık Kayıtlarının Kullanımı
-Veri Analizi Ve Sağlık Hizmetleri İyileştirmesi

6- HASTA İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM

-Hasta Memnuniyeti Ve Hasta İlişkileri Yönetimi
-İletişim Becerileri Ve Etkili Hasta İletişimi(Zor Hastalar ile İletişim Kurabilme)
-Şikayet Yönetimi Ve Çözümleme

7- HUKUKİ VE ETİK KONULAR

-Sağlık Hukuku Ve Hastane Yönetimi
-Hasta Hakları Ve Tıbbi Gizlilik
-Etik Kararlar Ve Uygulamalar

8- KRİZ YÖNETİMİ VE ACİL DURUM HAZIRLIĞI

-Kriz Yönetimi Stratejileri Ve Acil Durum Planlaması
-Acil Durumların Belirlenmesi, Yönetimi Ve İyileştirilmesi

9- STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA

-Hastane Stratejisinin Belirlenmesi Ve Uygulanması
-Uzun Vadeli Hedefler Ve Performans İzleme
-Rekabet Analizi Ve Piyasa Araştırması

10- SAĞLIK POLİTİKALARI VE DÜZENLEMELERİ

-Sağlık Politikalarının Ve Düzenlemelerinin Anlaşılması
-Yasal Gerekliliklere Uyum Ve İzleme

11- HASTA BAKIMI VE KLİNİK OPERASYONLAR

-Hasta Bakımının Yönetimi Ve Organizasyonu
-Klinik Operasyonların Etkinliği Ve Verimliliği
-Tedavi Standartları Ve Protokoller

12- İNSAN KAYNAKLARI VE LİDERLİK

-İnsan Kaynakları Yönetimi Ve Personel Politikaları
-Liderlik Ve Takım Yönetimi Becerileri
-İnsan Kaynakları Planlaması

13- HASTANE İYİLEŞTİRME PROJELERİ

-İyileştirme Projelerinin Planlanması Ve Yönetimi
-Değişim Yönetimi Stratejileri
-Performans İzleme Ve Sonuç Değerlendirmesi   

Eğitimlerimiz, kişiye özel bir panel üzerinden sunulmaktadır. Seçtiğiniz eğitim uygulama türüne göre, 4K kalitesinde eğitim videoları, destekleyici dokümanlar ve canlı yayınlar içermektedir. İlgili eğitim uygulama türü hakkında daha fazla bilgi almak için eğitim danışmanlarımızla iletişime geçebilirsiniz.